תביעת נכות כללית

קבלת קצבה מתביעת נכות כללית

תביעת נכות כללית לקבלת קצבה נועדה לתת מענה לאותם מקרים שבהם אדם אינו יכול להשתכר באופן חלקי עקב הנכות גופנית ו/או שכלית ו/או נפשית וכושרו להשתכר נפגע משמעותית או שהוא אינו מסוגל להשתכר כלל מעבודתו.

יחד עם זאת ולמרות שהנפגע עומד בתנאי הזכאות לקבלת הקצבה, פעמים רבות הביטוח הלאומי מערים קשיים ואף ודוחה את תביעתו של הנפגע, דבר אשר גורם לפגיעה משמעותית במיצוי זכויותיו לפי חוק הביטוח הלאומי.

להלן התהליך למימוש זכויות על ידי הגשת תביעה לנכות כללית:

שלב א'- הכנה לקראת הגשת התביעה:

טרם הגשת התביעה, מוטלת על הנפגע האחריות להיערך מבחינת איסוף תיעוד רפואי אודות תחלואותיו שברצונו לצרף לטפסי התביעה.

הכלל הוא כי על הנפגע להוכיח בפני הוועדה הרפואית את תחלואותיו מונעות ממנו לשוב למעגל העבודה באופן חלקי או מלא.

שלב ההכנה הינו שלב משמעותי לצורך בחינת התיעוד הרפואי ומארג הטענות שעל הנפגע להציג בפניי הוועדה הרפואית.

לאור האמור, טרם הגשת התביעה שאינה מוגשת במסלול מהיר, מומלץ להיוועץ בעורך דין מנוסה ובעל ניסיון רחב בהגשת תביעות מסוג זה על מנת לבחון בין היתר, את סיכויי ההצלחה המשוערים של התביעה והאם בהתאם לתיעוד הרפואי קיימת תחלואה נוספת שיש לכלול אותה במארג הטענות במועד הגשת התביעה.

חשוב לציין: מדובר בשלב חשוב מאוד שבו היערכות לא נכונה עלולה להשפיע באופן משמעותי על סיכויי ההצלחה של התביעה ולכן, כבר בשלב זה מומלץ להיוועץ בעורך דין.

שלב ב'- הגשת התביעה:

בשלב זה יגיש הנפגע את תביעתו למוסד לביטוח לאומי בצירוף כל התיעוד שעליו הוא מבקש להסתמך לצורך בדיקתו על ידי הוועדה הרפואית וקביעת שיעור נכותו ודרגת אי כושרו.

יצוין כי, הגשת התביעה ללא המסמכים המתאימים ו/או מסמכים חסרים עלולה לפגוע בקבלת טענותיו של הנפגע בפני הוועדה הרפואית ובסיכויי ההצלחה של קבלת התביעה וקביעת דרגת נכותו ואי כושרו של הנפגע.

שלב ג'- בדיקה על ידי הוועדה הרפואית:

לאחר הגשת התביעה כאמור יזומן התובע לבדיקה על ידי הוועדה הרפואית במוסד לביטוח לאומי על מנת להעריך את נכויותיו ודרגת אי כושרו באופן זמני ו/או באופן צמית ובמקרים מתאימים להפנותו לבדיקות משלימות לצורך הקביעות  כאמור.

שלב ד'- החלטת הוועדה הרפואית בדבר דרגת הנכות ודרגת אי הכושר של התובע:

לאחר בדיקתו של הנפגע, תשלח החלטת הוועדה הרפואית בדבר דרגת נכותו ודרגת אי כושרו.

להלן התנאים לקבלת הקצבה:

  • סכום הקצבה לדרגת אי כושר של 60% הוא בסך של 2,135 ₪.
  • סכום הקצבה לדרגת אי כושר של 65% הוא בסך של 2,273 ₪.
  • סכום הקצבה לדרגת אי כושר של 74% הוא בסך של 2,522 ₪.
  • סכום הקצבה לדרגת אי כושר של 75% או 100% הוא 3,700 ₪ (מדובר בקצבה מלאה).

בנוסף, קיימת תוספת (תוספת תלויים) והטבות שונות (ארנונה, חשמל, מים וכו') להן זכאי הנפגע בהתאם לדרגת הנכות ודרגת אי הכושר המזכה אותו בקצבה.

לאור האמור, הגשת תביעה לנכות כללית למוסד לביטוח לאומי הינו עניין מורכב אשר מצריך ייעוץ וליווי של עורך דין בעל ניסיון וידע רחב בתחום. עו"ד מיכאל ברנד בעל ניסיון רב וידע רחב בהגשת תביעות למוסד לביטוח לאומי וייצוג נפגעים בוועדות רפואיות של המוסד לביטוח לאומי וכן בהגשה וניהול תביעות בבית הדין האזורי לעבודה.

**יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי והמידע המשפטי נתון מטבעו לשינוי ועדכון. העושה שימוש במידע כאמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

לפגישת ייעוץ חינם התקשרו 054-5929568או השאירו פרטים:

    שלח הודעה
    איך אוכל לעזור?
    היי,
    כאן עו"ד מיכאל ברנד
    איך אוכל לעזור?
    דילוג לתוכן