תביעת שירותים מיוחדים

המוסד לביטוח לאומי- תביעת שירותים מיוחדים (שר"מ)

תביעת שירותים מיוחדים נועדה לתת מענה לאותם מקרים שבהם אדם זקוק לעזרה רבה של אדם אחר בביצוע פעולות היום יום עקב נכויותיו וכן בפעולות הקשורות לניהול משק הבית.

הזכאות לקצבה מותנית בקביעת אחוזי נכות בשיעורים המזכים על ידי הוועדה הרפואית בענף הנכות הכללית ומשולמת לנפגע במקביל לקצבת הנכות כללית אשר משתלמת לו מהמוסד לביטוח לאומי.

יחד עם זאת ולמרות שנפגע עומד בתנאי הזכאות, פעמים רבות נקבע על ידי המוסד לביטוח לאומי כי על אף נכויותיו הוא אינו עומד בתנאי הזכאות לקבלת קצבת שירותים מיוחדים.

תנאי זכאות:

אדם זכאי לקצבת שירותים מיוחדים כאשר הוא עונה על כל התנאים הבאים באופן מצטבר:

  1. הוא זכאי לעזרה רבה של אדם אחר בביצוע פעולות יום יומיות (הלבשה, אכילה, רחצה, ניידות בבית ושליטה על ההפרשות) או שהוא זקוק להשגחה מתמדת לצורך מניעת סכנת חיים לעצמו או לאחרים. כמו כן, קיימת בחינה של הצורך בעזרה של אדם אחר בפעולות הקשורות במשק הבית.
  2. הוא מצוי בטווח הגילאים 18- 67.

חשוב לציין: מי שהגיע לגיל פרישה יכול להגיש את תביעתו לקצבה עד חצי שנה אחרי גיל הפרישה. כמו כן, מי שנמצא זכאי לקצבה כאשר הגיע לגיל הפרישה ימשיך לקבל אותה אחרי גיל הפרישה, כל עוד הוא עונה על תנאי הזכאות.

  • הוא שוהה בארץ למעט מקרים מיוחדים שעל הנפגע לקבל טיפול רפואי וכיוצב'.
  • הוא עונה על אחד מהמקרים הבאים:
  • הוא מקבל קצבת נכות כללית ונקבעה לו נכות רפואית בשיעור של 40% לפחות.
  • הוא לא מקבל קצבת נכות כללית, אך נקבעה להם נכות רפואית בשיעור של 75% והוא עונה על שני תנאים:
  • הוא לא מקבל קצבה מיוחדת לנפגע עבודה מהמוסד לביטוח לאומי או תשלום עבור טיפול אישי/ עזרה בבית על פי חוק כלשהו.
  • הכנסתו החודשית מעבודה לא עולה על סכום שנקבע על ידי המוסד לביטוח לאומי.
  • הוא לא מקבל גמלת ניידות אלא אם הוא זכאי לקצבת שירותים מיוחדים בשיעור של 100% לפחות, או שהוועדה הרפואית של משרד הבריאות קבעה לו מוגבלות בניידות בשיעור של 100% והוא זקוק לכיסא גלגלים ו/או מרותק למיטה.

לאור האמור, הגשת תביעה למוסד לביטוח לאומי לקבלת קצבת שירותים מיוחדים הינו עניין מורכב אשר מצריך ייעוץ וליווי של עורך דין בעל ניסיון וידע רחב בתחום. עו"ד מיכאל ברנד בעל ניסיון רב וידע רחב בהגשת וניהול תביעות מול המוסד לביטוח לאומי וייצוג נפגעים בוועדות רפואיות של המוסד לביטוח לאומי.

**יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי והמידע המשפטי נתון מטבעו לשינוי ועדכון. העושה שימוש במידע כאמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

לפגישת ייעוץ חינם התקשרו 054-5929568או השאירו פרטים:

    שלח הודעה
    איך אוכל לעזור?
    היי,
    כאן עו"ד מיכאל ברנד
    איך אוכל לעזור?
    דילוג לתוכן