תאונות במרחב הציבורי

תביעה נגד העירייה נפילה ברחוב

עורך דין מיכאל ברנד מייצג נפגעים בתאונות במרחב הציבורי מול העירייה ו/או גורם מזיק ציבורי או פרטי ו/או מול חברות הביטוח המבטחות את הגורמים המזיקים אשר בעקבות ההתרשלות או המחדל שיצרו, נגרמו לנפגע נזקים גופניים ונפשיים.

יצוין כי, ייצוג וליווי בהליכים כאמור נדרשים כבר לאחר התאונה ולאורך כל ההליך היות ומעורבות עורך הדין בראשיתו של ההליך תאפשר לנפגע קבלת ייעוץ והנחיות להתנהלות מסודרת ונכונה. מטרת העל של עורך דין מיכאל ברנד הינה מיצוי מלוא הזכויות של הנפגע וקבלת פיצוי כספי מקסימלי עבורו בגין נזקיו הגופניים והנפשיים.

מה הן תאונות במרחב הציבורי?

בחור צעיר יצא לבלות עם חבריו ונתקל במפגע במדרכה, אישה שהתאמנה במתחם אימון בגן ציבורי ולפתע נפגעה מקריסת מתקן כושר, ילד שבמהלך שהותו בבית הספר יצא דרך פרצה בגדר בית הספר ונפגע לאחר נפל מעץ שעליו שטיפס, בחור שנפגע כתוצאה מתקיפה אלימה של צד ג’ כיוצב’ (והרשימה עוד ארוכה).

חשוב לציין כי, היריעה קצרה מלמנות את כל המקרים שנמנים על תאונה במרחב הציבורי אך לצורך הגדרה כללית מדובר בתאונה שאירעה במרחב הציבורי שבה נפגע אדם עקב מפגע ו/או מעשה ו/או מחדל שנגרם על ידי רשות מקומית ו/או על ידי גוף ציבורי או פרטי שלא דאג לתקן ו/או להסיר ו/או לגדר את המפגע ו/או להימנע מלעשות את המעשה שבעקבותיו נפגע אותו אדם.

יודגש כי, אירוע תאונתי שהתרחש ללא מפגע ו/או התרשלות של גורם כלשהו אינו מקיים עילת תביעה.

מהו מרחב ציבורי?

למעשה, שטח ציבורי הוא כל שטח ברשות רבים כגון: רחובות, מרכזים מסחריים, פארקים, מוסדות ציבוריים, בתי חולים ומוסדות רפואיים, בתי קולנוע, מועדונים, חניונים כיוצב’.

נפילה ברחוב תביעה

מה התנאים לקבלת פיצוי בגין תאונה במרחב הציבורי?

בתאונה ברשות רבים צריך להוכיח מספר רכיבים מצטבריםבין היתר:

  • קרות אירוע התאונה- הנפגע נדרש להוכיח שאכן התרחש אירוע תאונתי שנגרם עקב מפגע ו/או מעשה ו/או מחדל בשטח ציבורי.

יודגש כי ברכיב זה קיימים מושגים רבים שעל הנפגע להוכיח על מנת לזכות בתביעתו מול המזיק.

למשל, קיים מושג שנקרא “חובת הזהירות” לפיו היה על המזיק לצפות כי לנפגע ייגרם נזק כתוצאה ממעשה ו/או מחדל של אי תיקון ו/או הסרת מפגע בשטח ציבורי.

כלומר, הנפגע נדרש להוכיח כי היה על המזיק לצפות שהמפגע יגרום לנזק ולמרות זאת הוא לא הסיר את המפגע ובכך גרם לקרות אירוע תאונה כאמור.

  • שיעור נזקו של הנפגע כתוצאה מהתאונה- הנפגע נדרש להוכיח את נזקיו באמצעות תיעוד רפואי רציף אודות פגיעותיו כתוצאה מהתאונה ובאמצעות חוות דעת רפואיות מטעמו.

** חשוב לציין כי חובת ההוכחה לקרות אירוע התאונה והנזק בתאונה במרחב הציבורי הינה מוטלת על כתפי הנפגע ולכן כבר לאחר האירוע התאונה יש להיוועץ בעורך דין מנוסה אשר ילווה את התיק מתחילתו ועד סופו על מנת לממש את זכויותיו של הנפגע באופן מלא בתביעה כנגד המזיק.

במידה ונפגעת בתאונה במרחב הציבורי- דברים שחשוב לעשות לאחר התאונה:

  1. צלם את המקום, רשום את שמות העדים במידה וישנם.
  2. פנה לטיפול רפואי תוך ציון שמדובר בתאונה במרחב הציבורי.
  3. פנה למוקד 106 של הרשות העירונית ודווח על המפגע.
  4. שמור את הקבלות עבור ההוצאות הרפואיות והנסיעות שבוצעו בעקבות התאונה.
  5. פנה לעו”ד לקבלת ייעוץ מקצועי ובחינת הסיכוי לקבלת פיצוי בגין התאונה.

עורך דין תאונות במרחב הציבורי- יעיל וממוקד

הגשת תביעה כנגד עירייה או כנגד גוף ציבורי ו/או גוף פרטי לצורך קבלת פיצוי הולם הינה הליך מורכב ומסובך אשר כרוך בתכנון נכון ומסודר של כל שלבי ההתנהלות של הנפגע במסגרת הליך התביעה. בנוסף, לעיתים קרובות נדרש הנפגע להתנהל מול מספר גופים שונים במקביל (בית משפט, ביטוח לאומי, המזיק, חברת ביטוח של המזיק, המעסיק של הנפגע, קופת חולים וכו') על מנת למצות את זכויותיו כדין.

בעקבות כך ובצדק, לעיתים קרובות חש הנפגע חסר אונים בהתנהלות מול הגופים כאמור אשר התנהלותם כרוכה בבירוקרטיה מסועפת ומתן מידע חלקי אודות זכויותיו. לפיכך, נדרש ליווי וייצוג יעיל וממוקד של עורך דין לענייני תאונות במרחב הציבורי אשר מומחה, בעל ניסיון וידע רחב בתחום, דבר אשר יקל משמעותית וינחה את הנפגע ובני משפחתו כיצד להתנהל באופן מסודר ונכון מול כלל הגופים והגורמים שעליו לפנות אליהם על מנת למצות את זכויותיו לצורך הגדלת הסיכויים לקבלת פיצוי מקסימלי בגין נזקיו.

לאור האמור, הגשת תביעה כנגד עירייה ו/או גוף ציבורי או פרטי הינו עניין מורכב אשר מצריך ייעוץ וליווי של עורך דין בעל ניסיון וידע רחב בתחום. עו”ד מיכאל ברנד מומחה, בעל ניסיון רב וידע רחב בייצוג נפגעים בתאונות במרחב הציבורי אשר נלחם עבור הנפגעים ללא פשרות עד למיצוי מלוא זכויותיהם לצורך קבלת פיצוי הולם בגין נזקיהם.

**יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי והמידע המשפטי נתון מטבעו לשינוי ועדכון. העושה שימוש במידע כאמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

לפגישת ייעוץ חינם התקשרו 054-5929568או השאירו פרטים:

    שלח הודעה
    איך אוכל לעזור?
    היי,
    כאן עו"ד מיכאל ברנד
    איך אוכל לעזור?
    דילוג לתוכן