תביעת פוליסת אובדן כושר עבודה

הגשת תביעת פוליסת אובדן כושר עבודה

תביעת פוליסת אובדן כושר עבודה מוגשת מול לרוב אל חברת הביטוח אשר מבטחת אדם שאינו מסוגל לעבוד ולהתפרנס כראוי כתוצאה ממחלה חשוכת מרפא שהתגלתה בגופו. מטרת התביעה היא לקבל עבור הנפגע פיצוי חודשי מקסימלי על מנת להשיב את מצבו הכלכלי ושל משפחתו למסלולם התקין טרם התאונה ו/או התגלות המחלה כאמור.

הגשת תביעה לחברת הביטוח נחשב להליך מסובך ומורכב ויש צורך להכיר את חוק חוזה ביטוח, תשמ"א-1981 ותנאי הפוליסה כדי להימנע מאובדן האפשרות לממש את זכויותיו של הנפגע בהתאם לתנאי הפוליסה. לכן, טרם הגשת תביעה כאמור, מומלץ לפנות לייעוץ וקבלת ליווי וייצוג מטעם עורך דין מיכאל ברנד אשר מתמחה בתחום ובעל ידע וניסיון רב.

מהו ביטוח אובדן כושר עבודה?

אובדן כושר עבודה הוא מונח המתייחס למצב שבו אדם עקב פגיעתו בתאונה או מחלת שהופיעה בגופו מאבד את יכולתו באופן מלא או חלקי לשוב לעבודתו שבה הוא עבד טרם התאונה ו/או הופעת המחלה.

חשוב לציין כי אובדן כושר עבודה של אדם יכול להיות לצמיתות או באופן זמני כאשר הוא מחלים ממחלתו או כאשר מצבו הרפואי משתפר ויש לו את היכולת לשוב ולעסוק במשלח ידו שבו עסק לפני התאונה או המחלה.

ביטוח אובדן כושר עבודה במסגרת פוליסה פרטית:

ביטוח אובדן כושר עבודה הוא רכיב בקרן הפנסיה ו/או בביטוח המנהלים אשר נועד להבטיח תשלום קצבה חודשית לנפגע במקרה של תאונה או מחלה שכתוצאה ממנה הוא אינו מסוגל לשוב לעבודתו באופן זמני או באופן מוחלט.

תנאיי הזכאות לפיצוי עקב אובדן כושר עבודה:

ביטוח אובדן כושר עבודה במסגרת קרן פנסיה מגן בדרך כלל רק מפני אובדן מוחלט של יכולתו של אדם לשוב לעבוד בכל עבודה המתאימה לכישוריו.

לעומת זאת, הכיסוי הביטוחי במסגרת פוליסת ביטוח מנהלים מכסה בדרך כלל אדם עקב אובדן כושר עבודה במקצוע הספציפי שלו. כלומר, די בכך שאדם אינו מסוגל לעסוק במשלח ידו שבו הוא עבד ערב התאונה והוא יהיה זכאי לקצבת אובדן כושר עבודה, אף אם יש ביכולתו לשוב לעבודה אחרת בהתאם לכישוריו.

יחד עם זאת, במקרים רבים דוחות חברות הביטוח את תביעות המבוטחים בטענה כי פגיעתו ו/או מחלתו של אותו אדם אינה מונעת ממנו לשוב ולעסוק במשלח ידו. לכן, כאשר בשלב הגשת התביעה מומלץ לפנות ייעוץ לעורך דין אשר מתמחה בתביעות אובדן כושר עבודה.  

עו”ד מיכאל ברנד מייצג מבוטחים בלבד והינו בעל ניסיון רב וידע רחב בהגשת תביעות ביטוח אובדן כושר עבודה וכן בהגשה וניהול תביעות בבתי משפט שונים במקרים של דחיית כיסוי ביטוחי וכיוצב'.

**יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי והמידע המשפטי נתון מטבעו לשינוי ועדכון. העושה שימוש במידע כאמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

לפגישת ייעוץ חינם התקשרו 054-5929568או השאירו פרטים:

    שלח הודעה
    איך אוכל לעזור?
    היי,
    כאן עו"ד מיכאל ברנד
    איך אוכל לעזור?
    דילוג לתוכן