תביעה נגד העירייה נפילה ברחוב

4.4.2023 | מאת: עו״ד מיכאל ברנד

נפילה ברחוב תביעה

תביעה נגד העירייה בגין נפילה ברחוב נועדה לזכאות את הנפגע בפיצוי כספי בגין נזקים שנגרמו לו עקב פגיעתו בתאונה שאירעה בגין התרשלותה של העירייה. סכומי הפיצוי אשר ישתלמו לנפגע מהווים פיצוי בין היתר, בגין הפסדי שכר לעבר, אובדן כושר השתכרות לעתיד, פיצוי בגין הוצאות רפואיות, פיצוי בגין שכירת עזרת הזולת בשכר ופיצוי בגין הכאב והסבל ועוד. האתגר הגדול בתביעה מול העירייה הוא, בין היתר, להוכיח את אחריות ואשמת העירייה.

תביעה בגין נפילה ברחוב תביעה מוגשת כנגד רשות המקומית ו/או כנגד בעל מקרקעין פרטי עקב התרשלותם בכך שלא הסירו את המפגע בשטחם ו/או לא מנעו מאדם מלהיפגע על ידי המפגע בדרך של מחדל. מטרת ההליך היא לקבל פיצוי כספי עבור נזקיו של הנפגע כתוצאה מהתאונה, בין היתר, בגין הפסדי שכר לעבר, אובדן כושר השתכרות לעתיד, פיצוי בגין הוצאות רפואיות, פיצוי בגין שכירת עזרת הזולת בשכר ופיצוי בגין הכאב והסבל. במקרים של תאונות חמורות שמותירות נכות קבועה (צמיתה) יסייעו כספי הפיצויים לשיקום הנפגע ולהתנהלותו עתידית. אחד האתגרים בתביעות מסוג זה הוא לקשור בין התאונה לאחריות הרשות המקומית. עורך דין מיכאל ברנד מתמחה בנושא וניתן לקבל ממנו מידע רב.

תביעה נגד העירייה נפילה ברחוב – כולל בהליך משפטי

תביעה נגד העירייה בגין נפילה ברחוב יכולה להתנהל מחוץ לכותלי בית המשפט באמצעות משא ומתן או להתברר במסגרת הליך משפטי. אולם, עוד טרם הגשת התביעה יש צורך, תחילה, להבין מה גרם לנפילה והיכן ובאיזה מועד אירעה וכי השטח כאמור הינו שטח ציבורי השייך לעירייה ו/או לגורם פרטי אחר כלשהו.

יש צורך לתעד את מקום הנפילה, לתאר את המקרה כולל סוג הפגיעה, לצלם את המפגע הבטיחותי, לבדוק אם היו אנשים אשר ראו את התאונה והמוכנים למסור עדות בעניין ועוד. בכל מקרה, לאחר התאונה, יש צורך לגשת לקבלת טיפול רפואי במוקד קופת החולים או בחדר המיון של אחד מבתי החולים והכול לפי חומרת הפגיעה.

פנייה לטיפול רפואי מיד לאחר התאונה חשובה היות וקיימים מקרים בהם הכאבים מופיעים לאחר פרק זמן קצר של יום או יומיים ואף יותר וללא תיעוד התחלתי לא יהיה ניתן לשייך אותם לאירוע התאונה. עורך דין אשר שירותיו נשכרים מיד לאחר התאונה יכול להדריך לגבי ההתנהלות מול הגורמים הרפואיים, גורמי העירייה או נציגי חברת הביטוח המבטחת אותם. עורך הדין ינחה את הלקוח בדבר התיעוד שעליו לשמור כגון מסמכים רפואיים, קבלות עבור הוצאות כספיות לגבי הסעות ונסיעות, קבלות עבור רכישת תרופות וציוד ייעודי לטיפול, ועוד.

תביעה נגד העירייה – בצרוף מסמכים שונים

תביעה בגין נפילה ברחוב צריכה להיות מוגשת בצירוף מסמכים שונים. בעת קרות אירוע התאונה, יש צורך לבצע מספר דברים. ראשית, יש לתעד את המקרה בכתב, לצלם את המקום והמפגע, לבדוק אם היו אנשים שראו את אירוע התאונה ומוכנים למוסר עדות בעניין וכדומה. כמו כן, מומלץ לגשת לבדיקה בחדר המיון באחד בתי החולים או במוקד רפואת חירום אחר. התיעוד הרפואי כאמור חשוב היות והכאבים כתוצאה מהפגיעה בתאונה עלולים להופיע לאחר זמן מסוים.

לאחר התאונה, יש לשמור את כל התיעוד הרפואי, הקבלות עבור הוצאות רפואיות ונסיעות וכן כל תיעוד אחר אשר יכול לעזור בהוכחת התביעה ונזקים כתוצאה ממנה. מומלץ לערב עורך דין מיד כאשר ברור כי מדובר בפגיעה קשה. נוכחות עורך הדין בתהליך מראשיתו מסייעת רבות למניעת טעויות שעלולות לפגוע בסיכויי ההצלחה של התביעה עתידית לקבלת הפיצוי מהרשות המקומית ו/או מבעל המקרקעין שבו אירעה התאונה ו/או מחברת הביטוח אשר מבטחת אותם. עורך הדין ינחה את הלקוח בדבר התנהלות נכונה מתחילת התהליך ועד סופו.

חילוקי דעות

עת שמתעוררות מחלוקות מול נציגי העירייה ו/או חברת הביטוח מטעמם בשאלת האחריות ו/או האשם של העירייה בגין התאונה שבה נפגע הלקוח, יפעל עורך הדין ליישוב המחלוקות באמצעות הגעה להסכמות במסגרת הליך המשא ומתן. יחד עם זאת, לעיתים לא חפצים נציגי העירייה להגיע להסכמות כאמור מסיבות שונות. לכן, יגיש עורך הדין תביעה לבית המשפט בשם הלקוח לצורך קבלת הסעד המבוקש שבמסגרתו ייפסק פיצוי בגין נזקיו כתוצאה מהתאונה.

מה עושים בעת מחלוקות?

עת שמתעוררות מחלוקות מול נציגי העירייה ו/או חברת הביטוח מטעמם בשאלת האחריות ו/או האשם של העירייה בגין התאונה שבה נפגע הלקוח, יפעל עורך הדין ליישוב המחלוקות באמצעות הגעה להסכמות במסגרת הליך המשא ומתן ענייני. יחד עם זאת, לעיתים לא חפצים נציגי העירייה להגיע להסכמות כאמור מסיבות שונות. לכן, יגיש עורך הדין תביעה לבית המשפט בשם הלקוח לצורך קבלת הסעד המבוקש שבמסגרתו ייפסק פיצוי בגין נזקיו כתוצאה מהתאונה.

שירות מעולה

עורך דין מיכאל ברנד מתמחה בנושא ומומלץ לקבל ממנו שירות מקצועי עם יחס אישי. הוא כולל ייעוץ מפורט וסבלני, וליווי וייצוג אמין ומקצועי בכל הערכאות ועוד. הוא בעל ידע רב וניסיון מצטבר המגיעים  ממתן שירותים מעולים ללקוחות רבים לאורך זמן. הוא ישמח לעמוד לשירותיכם.

לפגישת ייעוץ חינם התקשרו 054-5929568או השאירו פרטים:

    שלח הודעה
    איך אוכל לעזור?
    היי,
    כאן עו"ד מיכאל ברנד
    איך אוכל לעזור?
    דילוג לתוכן